Sabtu, 30 April 2011

Rasa Panduan Taska Tak Penting?

Mungkin bagi anda, panduan ini tidak perlu kerana anda mempunyai pembantu rumah dan ibu bapa yang boleh membantu menjaga mereka.

Adakah tindakan anda itu betul?

Adakah pembantu rumah itu mempunyai asas dalam penjagaan bayi? Tahukah anda, kes-kes sebelum ini yang melibatkan penderaan juga banyak timbul dari dalam kalangan pembantu rumah. Penderaan dan kelalaian ini berpunca akibat sambil lewa
sesetengah ibu bapa yang tidak mengambil berat soal penjagaan anak mereka.

Mungkin kata anda "kalau macam tu, saya minta ibu bapa yang menjaganya"

Adakah anda ingin menyusahkan ibu bapa anda untuk menjaga anak-anak? Sekurang-kuranya apabila anda menghantar anak ke TASKA, beban mereka boleh menjadi berkurangan. Anda tidak perlu memikirkan soal kebimbangan terhadap anak anda nanti.

Panduan ini boleh membantu anda : http://clicks.aweber.com/y/ct/?l=4iaA_&m=Ljid58CeCL.MDm&b=U_u1wLklW0fef1bhVMwf0Q

"Saya tengok anak orang lain yang hantar kat pusat jagaan lain, biasa je, tak ada luka-luka pun"

Saya tanya kepada anda, adakah anda ingin melihat anak-anak mempunyai luka-luka di badan kesan daripada pihak yang tidak bertanggungjawab? Saya tidak mahu anda menyesal di kemudian hari.

Tahukah anda, penderaan itu bukanlah semata-mata berbentuk fizikal sahaja, malah yang cukup membahayakan apabila anak anda mengalami penderaan mental. Ini akan mengakibatkan proses perkembangan otak anak anda boleh terganggu. Kes ini sukar dikenalpasti kerana mereka sukar untuk memberitahu tentang apa yang berlaku terhadap diri mereka. Apatah lagi, mereka masih belum dapat membezakan apa yang baik ataupun buruk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...