Sabtu, 2 April 2011

10 Cara Takluki Hati Wanita Idaman Anda...

Memikat hati wanita yang diminati bukan mudah sebenarnya. Ramai yang berdepan dengan perasaan takut dan malu. Tapi mulai hari ini singkirkan perasaan tersebut. Gunakan 10 tip berikut untuk menawan hati si dia.

1. Menerima Seadanya
Mendekati wanita yang anda sukai adalah suatu cabaran. Apabila anda mahu memiliki wanita idaman, anda perlu berlaku jujur kepada diri sendiri. Jangan sesekali menonjolkan sifat yang bukan menjadi kebiasaan anda.

2. Jangan Membuat Penilaian Awal
Inilah kunci utama dalam sebuah perhubungan. Antara lelaki dan wanita ada perbezaannya. Ramai lelaki yang mengimpikan memilih wanita muda sebagai pasangan hidup tetapi hakikatnya ianya bukan perkara mudah. Hormatilah karekter, sikap dan sebagainya. Yang penting, terimalah si dia seadanya.

3. Berikan Dirinya Ruang
Biarkan dia memasuki hati anda seluas-luasnya. Jangan sempitkan pemikiran terutama sekali kalau anda pernah kecewa sebelum ini dalam percintaan.

4. Bertindak Seadilnya
Apabila anda mula menyukai seseorang, biarkan dia mengenali siapa diri anda. Biar dia kenali minat anda, kawan, keluarga, hobi dan impian anda agar dia dapat mengenal anda dengan lebih rapat. Pastikan anda menjawab setiap pertanyaannya dengan jujur. Barulah perkenalan itu menjadi lebih terbuka.

5. Sebuah Senyuman
Melalui sebuah senyuman, mungkin akan anda memiliki apa yang anda inginkan. Inilah penangan sebuah senyuman. Senyuman tidak memerlukan sebarang bayaran pun. Anda hanya perlu melemparkan senyuman yang ikhlas termasuklah ketika mahu mengenalinya atau pun ketika bertemu dengan kawan-kawannya serta ahli keluarganya.

6. Jadilah Sebaik Mungkin
Memiliki wanita idaman anda mungkin memerlukan anda berdepan dengan persaingan. Ia mungkin datang dari kawan-kawan anda, orang disekeliling dan sebagainya. Jadi jikalau anda ingin memenangi hatinya, jadilah diri anda yang sebaiknya. Pastikan gaya dan penampilan anda berbeza dari orang lain. Tapi awas, jangan berlebihan kerana anda akan nampak lebih buruk dimatanya berbanding orang lain.

7. Berusaha Gigih Untuk Memiliki
Kata pepatah ada menyebut, yang bulat tak akan datang bergolek, yang pipih tidak akan datang melayang. Jadi anda perlu berusaha dan terus berusaha. Jangan sesekali mudah putus asa, sebaliknya berusaha untuk memilikinya.

Tidak cukup sekadar berkirim salam sahaja, sebaliknya berbuatlah sesuatu untuk menarik perhatiannya. Berusaha bukan bermakna anda perlu mengamalkan taktik kotor dengan berbomoh atau sebagainya, tetapi biar ia kena dengan IQ dan EQ anda.



8. Jangan Keterlaluan
Apabila randa berusaha memiliki seseorang yang anda sukai, jangan terlalu berlebihan. Sikap ini boleh menyebabkan si dia rimas dan meluat. Oleh itu bersederhanalah dalam tindakan anda.

9. Kenali Dirinya
Apabila anda mula menyukai seseorang gadis, kaji diri mereka seadanya. Pastikan anda mengetahui apa yang mereka sukai, minat dan sebagainya. Kalau anda berjaya menjadi seorang peneka yang tepat, anda mungkin akan menjadi lelaki idamannya kerana mengetahui semua minatnya.

10. Jangan Terlalu Peramah
Ramai lelaki bertanya, mengapa wanita begitu rapat dengan kawan-kawan mereka? Untuk makluman, wanita makhluk yang mempunyai sifat penyayang yang cukup tinggi. Mereka juga prihatin malah begitu mengambil berat. Jadi kalau anda cuba mendekati seorang wanita, jangan menjadi terlalu peramah atau jangan terlalu ingin mengambil tahu segalanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...