Sabtu, 16 April 2011

Elak payudara daripada kendur

Dari Mingguan Wanita Bil:1366

Merawat kulit wajah dan tubuh agar tetap cantik mungkin akan lebih mudah dengan kehadiran produk perawatan yang berlambak di pasaran. Tapi bagaimana dengan penjagaan kecantikan payudara?

Pasti anda sedikit bingung bagaimana cara terbaik untuk menjaga aset wanita yang stu ini terutama untuk mengelakkannya dari menjadi kendur. Perubahan payu dara sebegini sedikit sebanyak akan menjejaskan kecantikan dan penampilan.

Ada beberapa faktor penyebab payu dara kendur, antaranya adalah faktor kehamilan. Ukuran payu dara semakin berkembang seiring dengan usia kehamilan. Memebesarnya payu dara membuat tarikan ke bawah semakin kuat.

Membiasakan diri tanpa memakai coli juga akan menyebabkan payudara kendur, apatah lagi jika ukuran payudara besar. Begitu juga faktor tidur mengiring. Ini boleh dilihat melalui teori graviti.

Tidur mengiring menyebabkan payu dara tidak ada yang menyangga sama sekali, kecuali oleh coli. Berbeza dengan tidur telentang kerana payudara dijaga oleh tubuh. Bagi yang mempunyai seperti tuberkulosis, kanser dan sebagainya ia boleh menyebabkan payu dara menjadi kendur, kecil atau turun. Ini kerana virus dan sel ganas yang merosakkan organ tubuh. Dalam masa yang sama juga, faktor pemakanan turut berperanan untuk mengencangkan kulit. Makanan seperti kobis, kacang soya, tempe dan bawang putih sangat bagus untuk mencegah kanser payudara.

Dalam masa yang sama juga, anda harus berhati-hati terutama hal penjagaan payudara. Pemakaian coli yang salah sama ada terlalu besar atau kecil juga boleh menyebabkan payudara kendur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...