Khamis, 28 April 2011

Gagal Mengorat Ke...

Tanya skit...


Pernahkah anda cuba untuk menawan hati seseorang akan tetapi selalunya mengalami kegagalan? Apakah faktor yang menyebabkan kegagalan itu? Pernahkah anda mengkaji apa salah dan silapnya? Atau adakah cara yang anda lakukan tidak sesuai?


Sebenarnya...


Semua ini sering kali bermain di dalam minda anda setiap kali apabila ianya memgalami kagagalan.Dan jika dibiarkan ianya berterusan,nescaya semangat anda akan mula luntur atau pudar.Jangan salahkan takdir kerana setiap manusia yang dilahirkan diatas muka bumi ini adalah berpasangan.


Ye tak?...


Iaitu
# ada lelaki dan ada juga perempuan.

# Ada siang ada malamnya.Ada pasang ada surutnya.



Semuanya adalah berpasangan,cuma mungkin ada beberapa faktor yang telah menyebabkan anda masih tidak bertemu lagi dengan pilihan hati yang sesuai. Ataupun anda pernah dikecewakan dulu dan perkara ini telah menjadi trauma dalam kehidupan anda?


Jadi....


Jika kita ambil kira statistik berapa ramai pasangan yang telah berkahwin tanpa nikah di Malaysia ini. Tentu ramaikan,jika tidak takkan ada kes-kes pembuangan
bayi kan?Ini adalah kerana kebanyakkan mereka ini bercinta hanya untuk berseronok sahaja atau mereka ini telah tersalah pilih pasangan kerana kurangnya ilmu-ilmu yang
perlu ada sebelum mereka memulakan perkenalan.


Oleh itu....


Sebelum anda ingin memulakan langkah untuk menambat hati seseorang,cuba dulu pelajari ilmu-ilmu tentang cara untuk memikat hati seseorang dengan cara
yang betul,agar anda tidak akan tersalah pilih. Agar anda tidak akan membuang masa,tenaga dan yang paling penting adalah wang ringgit.


Penuhkan diri anda dengan ilmu mengorat terlebih dahulu sebelum melangkah kerana langkah yang jauh hendaklah dimulakan dengan langkah yang pertama dahulu.
Kerana jika kita memulakan dengan langkah yang tengah,takut nanti kita tidak akan tahu langkah yang dibelakang kita.

Artikel disedut dari http://petuakahwin.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...