Isnin, 2 September 2013

Strategi Bakar Lemak Pantas

Untuk membakar lemak dengan pantas, ia bukan suatu yang mustahil. Namun ia memerlukan strategi dan atur cara yang betul mesti dilaksanakan.

Dalam Ebook Bakar Lemak Pantas (http://bit.ly/bakarlemakpantas1), telah dedahkan 4 elemen yang anda harus masukkan dalam strategi anda untuk menjadikan diri anda mesin pembakar lemak yang hebat.

Salah satu daripada 4 elemen tersebut adalah SENAMAN.

Yes! semua orang tahu senaman dapat membakar kalori tapi senaman yang bagaimanakah yang dapat membakar lemak dengan berkesan?

Tahukah anda, lelaki yang membuat senaman berjogging 3 kali seminggu selama satu jam masih memiliki fat% yang lebih tinggi berbanding lelaki yang workout + larian pecut 4 minit!

Dalam teknik membakar lemak, ada banyak cara. Cara mudah dan cara yang sukar. Dan cara yang lebih mudah dan menjimatkan masa adalah kombinasi Workout + Larian pecut.

Kenapa mesti workout?

Workout adalah senaman bebanan. Menggunakan beban dengan melakukan beberapa gerakkan bertujuan meransang otot. Peransangan tersebut melibatkan kekuatan dan pembesaran otot.

Mengelakkan senaman workout adalah satu KESILAPAN jika anda serius untuk membakar lemak dengan pantas.

Selain dapat membakar lemak, workout juga dapat meningkatkan metabolisma diri anda.

Tip untuk membakar lemak dengan senaman workout adalah melakukan teknik 'compound'. Iaitu meransang 3 otot besar dalam satu latihan. Contohnya, squat + chin up + deadlift + bench press. Jika tidak tahu macam mana latihan yang admin nyatakan tadi, sila GOOGLE yep 

Selain itu, memilih beban yang berat dengan melakukan ULANGAN yang sedikit adalah lebih bagus untuk membina otot berbanding beban yang ringan tapi BANYAK ulangan.

MORE MUSCLE = MORE FAT BURN

Kenapa mesti LARIAN PECUT (SPRINT)

Cuba anda lihat susuk tubuh Yohan blake ataupun Watson Nyambek? Atau mana-mana atlet yang melakukan aktiviti larian pecut seperti Christiano Ronaldo, Rafael Nadal dan Azizul Hasni Awang?

Apabila melakuakn aktiviti pecutan, ia sebenarnya meransang pembebasan hormon testosterone dalam kuantiti yang banyak.

Dengan kehadiran 'ektra' testosterone ini, ia akan menyebabkan pertumbuhan otot yang sangat agresif dan efektif.

Bagi WANITA, anda jangan risau kerana fisiologi diri anda tidak membenarkan kehadiran testosterone yang tinggi walaupun melaksanakan aktiviti pecutan.



Apa yang pasti larian pecut ini seolah-olah 'BOM' yang bakar meletupkan lemak-lemak yang ada dalam diri anda. BOM ini dikenali sebagai "after burn effect". Ia membakar lemak dalam diri sepanjang tempoh melebihi 24 jam selepas latihan.

Jika anda melaksanakan kombinasi teknik ini, jangan pantau dari sudut penurunan berat badan.

Tapi pantaulah dari sudut fat%. Sebab nama pun teknik bakar lemak pantas. Bukan teknik turun berat badan pantas 

Oklah, itu adalah satu daripada 4 elemen yang admin jelaskan dalam ebook bakar lemak pantas.

===

Bagi anda yang SERIUS ingin MEMBAKAR LEBIHAN LEMAK pada diri anda dalam masa 30 hari dengan berkesan, anda boleh pelajarinya melalui EBOOK BAKAR LEMAK PANTAS disini:

==>http://bit.ly/bakarlemakpantas1

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...