Sabtu, 24 Mac 2012

Ceteknya & Kurangnya Ilmu Rumahtangga Punca Bercerai

Jika anda fikirkan, sejak dari bangku sekolah lagi anda telah dididik untuk membaca, menulis dan mengira. Sehinggalah ke peringkat kolej dan universiti anda diajar untuk menempuh alam pekerjaan tak kira di sektor awam ataupun swasta.

Tetapi pernahkah anda terfikir bahawa selama ini anda memang tidak pernah diajar dan diberi panduan secara jelas bagaimana menjalani kehidupan berumahtangga?

Pernahkah anda diberi bimbingan ketika di unversiti bagaimana untuk anda mengendalikan konflik atau pergeseran rumahtangga?

Jika anda masih belum melangkah ke alam rumahtangga, anda kini beruntung kerana anda masih boleh mencari ilmu-ilmu ini bagi persediaan anda sebelum berkahwin.

Bagi yang sudah berkahwin juga sebenarnya ianya masih belum terlambat lagi. Anda perlulah ambil tindakan segera melengkapkan diri anda dan pasangan anda dengan ilmu-ilmu berkaitan alam rumahtangga. Terutama sekali berkaitan dengan soal agama.

Banyak kes perceraian rumahtangga yang berlaku disebabkan oleh ceteknya ilmu dan tiada kemahiran untuk mengendalikan konflik hubungan rumahtangga secara berkesan.

Dengan adanya ilmu yang betul, anda mampu berfikir dan mengambil langkah-langkah tindakan yang betul dalam menyelesaikan sesuatu konflik rumahtangga.

Salah-satu ilmu penting yang harus anda ketahui dalam perkahwinan ialah apakah yang menjadi punca berlakunya perceraian.

Dengan mengetahui punca-punca tersebut secara lebih mendalam, anda mampu mengelakkan diri anda dan pasangan daripada terjebak dengan punca-punca tersebut sepanjang anda melayari bahtera perkahwinan anda.

Kini terdapat satu panduan lengkap dalam bentuk ebook yang mengupas persoalan tersebut secara terperinci. Ianya ialah ebook “99 Punca Perceraian”. Klik sini untuk melihatnya <link afiiliate>.

Saya kira anda WAJIB jadikan ebook ini sebagai salah-satu sumber rujukan anda dalam memberi bimbingan dan panduan ke arah kebahagiaan rumahtangga anda hingga akhir hayat.

Klik sini untuk ke laman ebook “99 Punca Perceraian” tersebut http://tinyurl.com/cerai99



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...